Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Tuesday, October 25, 2011

persiapan menuju

baru-baru ni aku mempunyai satu perasaan sedih sangat dan sayu.tak tahu kenapa.mungkin ada satu berita yang telah membuatkan aku sedih.biarlah hanya aku yang tahu. apa yang aku boleh katakan yang setiap orang pastinya akan menghadap ke penciptNYA satu hari nanti. cuma kita sahaja tidak menyedarinya walhal hari itu pasti tiba. hanya persiapan yang perlu disediakan. buat rakan-rakanku yang telah menghadap illahi..al-fatihah buat kamu semua..aminn

Thursday, September 29, 2011

diri aku.cedera jiwa.sekian

persoalannye???kenapa kite ade perasaan obeses terhadap seseorang?adakah itu normal pada setiap orang?ke orang lain cover tu yg x nampak?tapi tak mungkin kot. entah. aku pun tak tahu. kekadang aku rasa bodoh. perasaan tu akan ada setiap kali aku bangun pagi. apatah lagi kalo duduk seorang.demmit.wtp..someone pls...this is so terrible.im gonna kill myself if it turns to badly.cedera jiwa. serius. what is happening to me..oh goshhhh...you...yes you..what am i suppose to do???

Friday, September 9, 2011

monolog dalaman vs kammuu

entah kenapa malam ni aku susah untuk melelapkan mata. tak, yang pasti tido memang tak penah cukup untuk model hot macam aku ~tangan di dada mata ke atas~. entah, mungkin aku agak teruja nak update entry baru ni..oh yeah??? takdela..biase je..tadi berjalan jauh membuatkan badan aku agak keletihan disitu..oh ye..lepas ni mesti kammmu kammu rindu nak baca blog aku ni kan...(ok aku pasan lagi,jap aku nak sepak diri sendiri)..takdelah minggu depan da start mensibukkan diri sendiri dengan kelas dan thesis bagai dan makin mencurah-curahlah kerinduan aku nak update entry baru tapi aku dengan yakin seyakin yakinnya memberitahu kammu yang agak sukarlah untuk aku update blog aku...sumpah!!!jadi tu lah, nanti tweet je lah ok..erm jap jap celah mane aku ade buat twitter,sepatah haram pun aku x reti...opah aku ntah ntah lagi advance, bukan ley caye warga emas zmn skg ni lagi maju gamaknye...(ok tak tak maksud aku kat sini aku cuba berlawak jenaka..hahaha...sumpah yang ni klaka..hahah....owh x ea? cover cover cover line cemerlang padahal sebeban gelak...(p/s aku memang kelaka..~tangan di dada mata ke atas~).ok mesti korang cam nak sepak aku kan?mencarut ape lak budak pasan jepun nie...ea hello dis is my blog suke hati wa la....ok da da..banyak main .. parah..serius serius. tapi kammu, nanti aku akan update blog kalo ade free time. bese la senior mestilah busy... ( sambil jerit kuat2 ea....wa senior ok!!!!wa da tua ok!!oh yg tua tu wa bisik je...x jerit malu la jiran dgr igt aku sangap ape...haha mesti ade yang maki aku gak ni igt update ape..haha.sorila aku kadang2 memang suke buat keje bodo n pas2 ak rase berjuta maki aku kat situ...haha padahal follower baru 4org ..ape ko hengat ko erra fazira follower beriban...haha.ok mak sentap!! da la biol lak otak aku mencarut lebey2 ni da la di bulan syawal plak...astaghfirullah..k k da abes da nie..serius..ketemuin lagi ya kammmu...peace yaww..:)

ini ialah monolog dalaman diantara diri aku sendiri.tapi hati aku kuat mengatakan ada diantara kammu ni silent reader aku...hihi..ntah.ade kot. it's ok...asalkan kammmu bahagia... :)
p/s: kammmu tu refer pada my follower n kamu yg tgh baca ni..

Saturday, September 3, 2011

jejaka puitis

ada satu lelaki yang aku rasa memang menjadi idaman semua gadis. gaya,sikap dan attitudenya. gaya penulisan yang sangat puitis dan sangat jarang dimiliki oleh anak muda zaman sekarang. senyumannya yang tidak lekang dari bibir dan sikap pendiamnya yang membuatkan ramai gadis di luar sana makan hati apabila dirinya sudah dimiliki seorang gadis bertuah. dari dulu lagi aku memang peminat setianya kerana apabila berjumpa live dengannya ternyata beliau seorang yang sangat 'cool' dan baik. blog yang dikarangnya memang sangat mencairkan hati aku sebab tak pernah aku follow sampai berjam-jam hanya untuk baca entry yang sudah 2-3 tahun lepas. memang gigih usaha aku. dan yang peliknya aku membayangkan dia dengan ungu..owh damnnn.. they are totally different. zahiril tetap zahiril yang sangat berbakat,bertuah sheira dapat die. erm, anyway hopefully he will sucess in his carrier one day...LOL


damn..aku tulis guna bahasa penjajah lagi...

Wednesday, August 24, 2011

bertukar karakter

yup. sekarang ni aku dapat merasakan yang karakter diri aku bertukar menjadi watak semasa aku sekolah menengah..demmit.sekarang ni aku dapat rasakan yang aku sangat hyper and turn to childish..ok what is wrong with me? adakah aku mengalami tekanan?haha..which is so not me because im totally ok..tapi masalahnya sekarang ni aku mengalami perubahan hormon mungkin?haha gurau. memang x la. atau mungkin adakah aku stress nak masuk blaja balik..haha itu betul sob sob..absolutely that's the answer why i've become so likeee im 15. owh tolonglah, benda yang paling aku malas sekali ialah bile sem baru bermula..itu sangat sangat sangat memenatkan.. especially bila aku menjadi seorang senior..owh, bukan sebab dapat usha junior...ish ish teruk teruk.it is actually bile aku da jadi seorang senior benda yang paling aku tersangat la SUKE ialah assement..atau kata nama lainnya assessment..haha..x lawak?ok fine..so, and benda yang paling seronok is masa tido aku terganggu..damnnn!!!!everyone knows sleep is my priority..tapi assignment ni selalu mengganggu aku..homaigodddd...ok stress tibe-tibe.. it's ok baby, laili ayoko sentiasa ade penyelesaiannya which are :

tips untuk diri sendiri actually
1.kalo assignment tu individual,pls la laili dapat je task tu,balik tu or malas2 ayam sekalipun esok tu u have to mk sure yg atleast da ade wat research sket2 about the topic. promise?
2.kalo submission date 28 for instance, u have to finish it by 24 plg lmbt pon. so,anything just wat correction or refer pd lecturer n senang die nak betulkan ape2..(padahal) ok ok i'll try.
3. jgn makan asam or snek ape2. lupe ingatan terus nanti.
4.ok yg ni ak memg xpenah buat n xkan buat tp saje share sbb byk tips budak pepandai bagi ni -----> buat revision mlm2 sebelum tdo.
5. n the most important thing is refer pada senior because senior is really helpful.serius la xtipu. cuba try duluuu.

ok,tetibe aku rase tips num 3 dgn 4 tu macam xde kaitan. die mcm tips nak belajar or ingat something kan? hahaha....abaikan je la..ok padahal aku je pun yang baca xtaw la kalo ade org lain yg bace KALAU LA ADE, tapi rase cam xde.hahaha( nampak x aku buat lawak?xkelakar kan)

Friday, August 19, 2011

kenapa?

hei my cute blog..we meet again..sebenarnya aku takde idea sangat nak tulis ape, but maybe i want to share something yang aku rase irrelevant. nak tahu kenapa tak. well, dipendekkan cerita nya ialah bila soalan ni diajukan "hey laili, bf ko sehat ke"?. then aku jawab "bf?eh, mana ada i'm still single la"..sambil gelak aku jawab even soalan ni da 23 juta x diajukan pada aku. xpuas hati lagi si A pun tanya lagi "eh,takkan la takde,ko dah 22 kot, mane boleh takde,kene cari taw". aku yang berlagak cool diam jelah. setiap tahun soalan ni mesti akan ditanyakan pada aku. tahun depan mesti ada lagilah. so, persoalannya kat sini ialah is it weird for a girl like me takde bf? yes. hakikatnya saya memang takde. minat orang banyak la..hehehe.so kenapa?hey chillah, i'm just 22 not 32..saya budak hingusan lagi la...lagipun sape tahu kalau bercinta lepas kahwin lagi terasa manisnya..haha..ala,macam dalam novel yang selalu aku baca tu sejujur hatimu dengan andai itu takdirnya..ending yang best..tak semetinya bercinta lama-lama tu boleh confirm kita kahwin dengan orang tu..lagipun tak syiok la bercinta lama-lama nanti bosan..so, kat sini aku dah ade strong answer for those yang akan tanya soalan tu buat kali ke berapa pun aku tak tahu..hey see, im happy with my life wat..tak payah serabut dengan masalah tulah nilah macam some of my fren yang bila bergaduh dengan bf diorang akan pressure n marah marah. erm, anyway mesti orang pelik asal bahasa aku kadang-kadang macam skema and kadang x sebabnya actually aku tengah nak berangan jadi macam zahiril nye blog yang bahasanya sangat puitis.. tapi kalau aku ikut mood la.hhehe..tapi ni memang tulisan aku.. so,peace yawww....

Thursday, August 18, 2011

cinta wayangku


Arini ari rabu. esok aku keje lagi. genap je 25 hb aku berhenti dari menjadi seorang krew wayang. entah kenapa macam sedih plak nak berhenti. ye, tuntutan sebagai pelajar harus aku utamakan. urghh memikirkan beberapa hari saja nak masuk belajar setelah 4 bulan membekukan kepala otak yang memang dah tepu saat ni membuatkan badan aku terasa sengal. lagi pulak semester 5 yang mencabar sebab final sem. aduyaiii macam mane ek nak cergaskan kepala otak... ade idea? erm...tengoklah aku akan amik masa untuk berlibur sekejap dan tenangkan fikiran sebelum sem bermula. mungkin go go genting seperti yang aku dengan asmira plan kan..erm,tataw jadi ke tidak..harap harap jadiklah sebab aku nak main puas-puas. nanti bila da masuk sem baru, memang pasti takde masa nak beriang ria ni. oh ye, since aku pun akan mengundurkan diri dari menjadi warga wayang yang tercinta yang juga telah membuatkan kecintaan aku terhadap dunia wayang tersangatlah bertambah aku nak sgt ucap terima kasih daun keladi kamu semua pada semua yang terlibat.haha.macam menjayakan showcase je. well, memang kenangan yang tak boleh dilupakan. entah.mungkin sebab aku tak penah ade experience kot keje dengan ramai orang. yelah, sebelum ni keje sorang-sorang adela. so,time kaseh daun keladi atas segala jasa kamu semua..orait..tak nangis. dun wori. im strong la..haha... tengok jam pukul bape?haiyaa suda pagi...sumpah sahur kang konfem x bangun...jom zzzzzz zzzzz

*layan jap gamba-gamba bajet masa aku tengah kebosanan tahap cipan ni.




tengoklah peminat aku..tangan pun jadi..hahha padahal sendiri yg tlg conteng .:)