Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Monday, May 13, 2013

Ini tips untuk muka yang kusam jadi shine bright like a diamond.

Assalamualaikum..

Sejak kebelakangan ni, muka aku menunjukkan prestasi yang kurang enak, which is naik jerawat, bintik bintik halus dan kecengkungan yang melanda. I'm pretty sure ini adalah disebabkan stress yang menghantui aku. Kalau aku tahu susahnya jadi dewasa, aku nak jadi kanak-kanak je, enjoying every single moment. Unfortunately, apa yang aku angankan tidak mungkin akan tercapai.

And, yeah tugas aku di sini sebab aku nak share some of tips yg boleh mengembalikan keremajaan anda ececeh.Bagi those yang maybe mengalami stress yang beriban kali ganda macam aku, well jom try tgk tips yang aku nak kongsi ni.Probably muka yang kusam bakal bertukar menjadi seceria Nora Danish.Who knows? ok exaggerate sgt..hihi

* Apa yang korang perlu ada adalah



Timun




Tips

1.Untuk hilangkan parut jerawat
- Campurkan jus timun dengan jus limau nipis. Kemudian, sapu pada parut jerawat atau jerawat anda.

2. Untuk muka berseri/ sunburn
- Sapu timun yang telah dilenyekkan pada muka dan cuci setelah 10 minit. atau picit timun dan sapu jus  yang   keluar pada muka dan biar ia diserap ke kulit.

3. Bagi tona kulit sekata
- Ambil jus timun sapu pada muka dan biar selama 15 minit.

4.Masker timun - untuk relaxkan muka
- Kisar timun dengan putih telur dan sapu pada wajah hingga kering sebelum dicuci. Biar sehingga 15 minit      kemudian cuci.

5. Putihkan muka
 - Campur timun dengan air kelapa dan sapu pada muka.

Amaran -  

Tolong jangan sesekali pegang kulit muka dengan tangan kotor atau kuku. Tahu tak kat tangan kita ni ada 99% bakteria?Kalo korang nak muka banyak jerawat silalah pegang selalu. And, jangan gatal tangan kopek jerawat, ni kepantangan nenek moyang jerawat.Kalau korang usik tu yang jadi makin teruk tu.Seriousss.( tulisan merah menggambarkan betapa kerasnya amaran ini)



Amalkan tips yang daku bagi ni seminggu 2 kali.Cer tengok dalam sebulan.Kompem pas ni ramai pilot ngorat hampa..erkkkk kenapa pilot?tetttttt.

2 comments :

  1. hello dear.nice entry.tq for sharing the tips.anyway salam kenal :).singgah blog sy juga ye www.nurfaliha.com

    ReplyDelete
  2. mai tinjau blog ni :)

    http://www.awananeonight.blogspot.com/2013/06/aura-white-muraahhh-rm130-sahaja.html

    ReplyDelete

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)