Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Monday, May 18, 2015

Tabiat makan yang melampau

Assalamualaikum,

One thing I realized, my eating habits da macam orang bela saka kekdahnya. All those thing happen since my mom retired on Jan 2015.Berat aku da mcam obesiti melampau. Yang paling bikin hati panas, berat tu naik bukannya secara seimbang...sungguh waddefish btol...

Setiap hari ada sahaja lauk baru yang akan menambat selera kau..gila tak jamah..cayaq ayaq liur nanti..Ada lauk yang aku x pernah jumpa mak aku masak pon ada..tup tap da pencen dandan pelbagai jenis menu muncul secara tiba-tiba...unsangkarable unsangkarable....

Kadang-kadang mak aku masak lauk ikan bilis je pun, tapi kesedapan dye sehingga menusuk ke pankreas. Sungguh tidakku paham..memang benarlah kata pepatah air tangan ibu ni memang thorrbaikkk. TQ mom for ur delicious food :)  Aku pernah juga sabotaj diri sendiri dengan tak makan. Hasilnya, aku hampir-hampir bertukar menjadi Hulk Hogan. Akhirnya, aku memberontak lalu singgah mencari kepsi yang mengandungi 1001 minyak dan kolesterol. Hampeh, elak makan nasi kengkononnya, akhirnya makan makanan yang double xtra kalori. Sungguh sia-sia usaha aku satu hari tu.. Lepas makan, terus aku gembira dan senyum sampai tido.. what a wonderful life with foods...nyummy..

Jadi, aku simpulkan pepatah  "gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati". Sebab, aku betul-betul gembira lepas makan kepsi. Samalah perasaan macam kau buka puasa, siang tu kau da senaraikan pelbagai jenis makanan yang kau nak bedal malam tu. Pas berbuka, kau maki diri sendiri sebab makan terlalu banyak dan sakit perut sehinggakan malam tu jadi malas nak beribadat...sighh, tolong jangan contohi akak yer adik-adik...

So, apa yang membelenggu diri aku skang ni ialah camno nak kuruihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh??? helpppppp



Nah gamba bagi hampa terliuq...tq mr.google sy pinjam...

Much Love
Ayoko

No comments :

Post a Comment

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)