Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Saturday, July 28, 2012

sup sayur simple..

Assalamualaikum..

tara...tataplah gambar masakan di bwh kerana buat pertama kalinya aku buat berbekalkan bahan bahan yang ada dalam peti ais..wahh bangga tak??haishhh padahal sup sayur je pun..hihi sori eksaited terlebey aku ni..sabaq sabaq bulan posa kowt!!

hampa puasa dak?baguih baguih..jangan ponteng nanti tak dapat wit raya..wewewe...okeh arini aku nak share resipi sup sayur yang simple which is aku create sendirik . ok la not bad rasa dye janji perut hampa kenyang ye dak?? kalau untuk berbuka bley sahur pon bley.. sape sape yang nak berdiet tu memang dialu alukan lah untuk mencuba resipi ni ohkayy!!


ni lah hasil dye...mcm kuah mee bandung pon ade aku tgk tp versi hitam


so, here it is the recipe:

cendawan butang (rendam siap siap bagi die lembut)
sawi jepun
lobak merah
halia dihiris halus
bawang putih seulas dihiris
telur
kiub pati ayam 2
serbuk lada hitam & putih
bunga lawang

cara-cara:
1.tumiskan bunga lawang diikuti dengan bawang putih dan halia sehingga naik bau.
2.masukkan kiub pati ayam, diikuti dengan 2 cawan air.
3.masukkan garam, serbuk perasa.
4.masukkan sawi, lobak,cendawan dan telur.
5. last sekali lepas da empuk lobak tu masukkan serbuk lada hitam dan putih sebab aku suke pedas bubuh la lebih. kalau tak nak pon takpe. terpulang.
6.siap untuk dihidang ok!!

simple je. so vegetarian here is for u.. cuba taw!! tapi kalau ada tauhu jepun lagi sedap woo!!!






No comments :

Post a Comment

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)