Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Tuesday, September 4, 2012

Kisah pokok duit duit masa aku darjah tiga

Assalamualaikum..


Weh hobi baru aku ber'blogging' weh.Hang nampak dak betapa eksaitednye aku gi update entry seolah olah tiada esok bagimu.Sebelum ni lepak je takde gelojoh gelojoh lagu ni...Haa~~~~ suke ati aku la..hakhak.none of ur business.....wek wek.. :-)

Sorilah kadang kadang intro aku macam bangang.Karangan jahanam. Pandai pandaila ko skip tang atas ni.


*******************************************************************


Ni aku nak cite ni..

Semalam masa nak tido, tah macam mane aku teringat kawan sekolah rendah masa darjah tiga.Nama die Ain.Ko jangan tanye cun ke dak pasai masa tu memang sume bebudak berhingus meleleh warne ijau lumut pekat tu.. Aku?cantik sket ea!!!!aku mulia sket la daripada dia.Hingus warne coklat je.hakahhakakhakah


Ain ni suka cite benda tak masuk akal kat aku.Tyme  tu aku bodoh lagi.Semua cite dia aku percaya bulat bulat bulat.Pendek kata bukan dengan Ain ni je, dengan orang lain pon aku banyak gak kene tipu idup idup.Nampak sangat muka aku dulu nampak bebal di mata diorang.Kuang ajaq...


Antara salah satu cite si Ain ni yang aku tak boleh lupala sampai mati pasal pokok duit-duit.Taktaw la kalo hampa pasan pokok yang macam ade benjol banyak banyak kat batang die tu.Aku memang taktaw nama die dan malas nak amek taw tapi aku panggil je pokok duit-duit, mengikut kata si Ain ni tadi.


Nak dijadikan cite, satu hari tu lepas je balik sekolah fardhu ain(agama), biasanye budak budak kan suka balik satu kumpulan ramai-ramai.Tengah reramai jalan melintasi pokok tu, Ain ni pon cakap la sebenarnya pokok ni pokok duit. Kalau kita ketuk benjol-benjol kat pokok tu tadi, nanti duit akan kluar.


Jadik?? kalau kau cite macam tu kat bebudak, konfem konfem la dorang akan suka.Beli jajan,tora,deng dang, mainan bla bla bla...abes aku?lagilah suka duit wehh.Lagi pulak dulu masa kecik kecik duit blanje aku setakat cukup cukup makan je..dan semua aktiviti nak menjahanamkan duit mak bapak memang tak dapek la oi.


So,memandangkan duit tak berapa nak cukup, misi aku satu jela.Nak ketuk benjol pokok supaya duit kuar. Tapi kat sini da nampak nipunye.Ko taw si Ain ni cakap yang duit yang bakal keluar tu sume duit syiling pastu.... kena buat waktu malam???dehell..Yang tak bleh bla cakap pokok tu berhantu..defishman!!


Dia punya contoh dia senang je.Macam ko nak blanje kawan-kawan ko makan eskrem magnum.Tapi bila bebudak ni da pegang eskrem memasing dan dan tu ko cakap sebnanye duit tu duit rompak.Contoh macam bangang sket kan tapi macam tu ah.


Tapi, even bodoh bodoh ayam masa tu, otak aku tak la sebodoh yang hang sangkakan.Masih ada sekelumit kebijakkan dalam kepala hotak aku ni.Ha~~lepaih bebudak ni da balik skolah pada satu hari tu, aku pun paksa adik aku ikut mulakan la misi aku tu,ketuk ketuk benjolan tu sampai naik bengkak tangan aku ni.Jahanam punye ain.. penipu.Sudahnye tangan aku yang benjol.Pokok tu rilek jek takdak pa efek, dok sihat walafiat cam tu jek.tah-tah dalam hati pokok tu dok maki aku Meninggal meninggal aku percaye cakap si Ain ni.Babun tat ghani tol.Seminggu gak la aku dok buat perkara terkutuk tu , mendera tumbuh tumbuhan..Nah amek ko tangan aku yang bengkak...


Yang tak boley blahnye, si Ain ni penah cakap kat aku yang tanam pokok duit-duit tu bapak dia dengan bapak si Helmi (jiran dia) masa zaman 80an.huh, lantak ko la Ain~~~.


Tapi standardlah kan zaman bebudak, jangan nak cakap hampa tak penah nipu. Tu belom masuk hang nipu mak bapak hang yang hang tak posa tapi cakap hang posa.kan?kan?kan? Ingat aku tak taw? Dengan muka kesian mintak penampo konon konon hampa lah manusia yang paling ber'puasa' lah kat muka bumi ni..padahal da sebat choki choki dengan air oren kat peti ais..haha..sebab yang cite pon same dengan jew...hahaha..

ok bai. Aku google pokok duit-duit tu.takde.Pandai pandailah ko imagine,hehehe.


p/s: Tapi sampai hari ni bila aku ingat balik cite zaman aku muda muda dulu, bapak la klaka.Rindu gile zaman dulu.Tah macam manela cikgu skolah yang dulu suke rotan aku tu..erm..:)




No comments :

Post a Comment

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)