Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Wednesday, May 16, 2012

Kalau naik tren (KTMB)

Assalamualaikum..

Aku kan kene tukar dua tren untuk pergi ke angkasapuri. Maksudnya dari Kepong Sentral then aku turun kat Bank Negara tunggu plak tren ke Pelabuhan Klang. Kalau dah namanya naik tren, korang agakla aku sampai kul bape.. agak-agak kalo sape yang pregnant tu mau terberanak kat situ.. hehe. sebab memang ramai gile kot yang naik tren tu termasuk aku da 27847849489843 juta orang agaknyer.tu yang kepadatan die memang kalah sardin dalam tin. tapi nak wat camne pasal itu je transport terhebat abad ini yang aku ada. tu pun da cukup bagus, kalau mak den suh jalan kaki mau seminggu cair lomak yang ado dalam badan den ni. tu belum kira skru-skru kaki yang tercabut..haaa xmau xmau..

naik tren ni memang penat gile, terutama kalo aku yang selalu dtg lambat pi keje, balik pon kene la lambat pasai nak cukupkan 9 jam tu.lambat ekau datang lambat la ekau pulang.kalau x xdapek nyo elaun pasai xcukup jam.xboley xboley rugi..kalo elaun aku 3k memang aku datang keje 15 hari je. tapi memandangkan aku yang elaun 3 rat je ni, memang aku gagahkan diri la nak p keje.. duit beb..

tapi aku suka naik tren, pasal boley cuci mata.. lagi satu aku suka tengok gelagat orang. kadang tu, aku saje je dengar orang dok sembang ape..kahkahkak..cite pasal artis la, novel la, macam-macam la.pastu emosi..sengal x sengal..tapi majoriti yang aku selalu jumpa kat tren orang yang baca novel. berlambak gile..esp pompuan la, kalo laki baca novel tu 1 dalam sejuta la kowt.

ermmm, sebenarnye da dua minggu aku x jumpe pujaan Malaya. awal-awal aritu slalu nampak die jalan kuar dari tren tyme nak p keje kat Bank Negara tu. padanla aku slalu rasa cam x bersemangat nak g keje..phewww. atleast kalao die ade cam bagi inspirasi la kat aku nak g keje untuk hari-hari mendatang..perghhhh bajet sungguh ini budak. padahal mamat tu haram pasan aku la kan..xpe-xpe secret admire.wahh gitu...  walaupun aku slalu nampak die dari jauh je, tapi hati aku dekat padamu..hahahahaktuihh. btw, aku rasa die da benti kot, xpun die g keje naik kete, xpun die gerak awal ke..entah? tapi u all, aku xtaw die melayu ke sebab aku pun xpandai nak cam orang..ahhh xpenting cinta tak mengenal bangsa...hahaha.. xdo la, suka-suka je bukan nye jodoh aku dgn die kan??tapi who knows?haha... sebelum aku mengarut dan mencarut ape-ape lagi cukup lah aku da tulis betapa kecewa nya aku xdpt berjumpa dengan pujaan Malaya ku..:( sob sob..

k bai...
p/s: Laili Ayoko sayang sampai kiamat..( ni ayat A.s aku cilok) maafin ya..


No comments :

Post a Comment

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)