Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Saturday, May 26, 2012

flashback memories


Dari doraemon ke wonderpets


Assalamualaikum..

kenapa doraemon?kenapa wonderpets?yang penting apa kaitan?
sebab doraemon masa aku kecik nak kenal zaman membaca die dah muncul dalam hidup aku da. sekarang plak bila aku da meningkat ke 23 tahun ni baru ade plak cite wonderpets..

macam tu gak la perubahan dari kecik sampai dah besar ni. dan yang paling kau cam excited bila ramai kawan-kawan sekolah dulu dah nak kawin.. yang pendiam kat sekolah n low profile banyaknye da kawin..

aku?
erm...terlalu panjang lagi kisah hidup aku.mungkin bile ada watak kartun yang baru dah muncul kot..
haha.banyak lagi la yang perlu aku fokuskan.. hutang aku kat kerajaan berlambak, cecah puluh ribu weyh. yang penting bukan aku sorang je, melambak student yang amek ptptn ni. same-samelah kita membayar hutang ea..

tapi aku rindu zaman doraemon.pasal old skool. zamn yang banyak mengajar aku makna hidup. dari zaman takde kete, jalan kaki g sekolah. pastu bila da up sket, naik basikal. peluh takyah cite la..menipu la kalau kate x penat kan..tapi tu sume yang buat kite blaja jadi matang  sebab da biasa hidup susah.

masa main bola sepak, ronders dengan budak-budak laki..dulu, aku la yang paling banyak kawan laki. masa kecik, mana kau taw erti malu. semua sebat je. main pun sume permainan laki...masak- masak?tipulah kalau kate xde, tapi jarang gile weh..pergi terawih ramai-ramai, main mercun memekak kat umah orang sampai kena marah..masuk hutan ramai-ramai.".memandai-mandai je, awk tu pompuan buatlah cara pompuan" bak kata bapak aku..dah kene rotan..berbirat gak la..

 la ni bila da besar, masing-masing cam x berapa nak cakap bila terserempak..x best kan?

 tapi kalau nak cite best je pasal doraemon unfair plak pada wonderpets. sebab, kalo x de wonderpets xde la benda-benda canggih, enfon aku pun xde la boleh main angrybirds cam skang..

banyak yang aku rindu zaman doraemon dulu. dari orang yang aku pernah kenal then tinggalkan kita pergi ke alam lain..terlalu banyak cite yang aku rindukan bila sebut je zaman doraemon..

tapi apa-apapun, aku layan due2 cite ni sebab doraemon memang feveret aku, wonderpets lak terpaksa tengok pasai airil ( anak buah) aku memang kalo da cite ni, memang die je konker tv. tapi skang bukan cite tu je, kalau die balik umah mak aku je, mimpilah ko nak tengok tv..die je ngadap depan tv.. 3 tahun baru. budak zamn skang lagi advance..nasiblah..





ok bai

p/s: time will never come to u until u keep it as the wonderful memories.








No comments :

Post a Comment

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)