Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Monday, June 24, 2013

Punca kulit bermasalah!


Assalamualaikum..

As usual, aku dengan barang kecantikan n skincare x dapat nak dipisahkan.Setiap hari ada je keterujaan aku terhadap sesuatu produk tu. But, aku akan make sure supaya aku dapat exposure tentang satu produk tu x kesahlah dari blog orang lain or website produk tu.

Yang aku perasan muka aku ni satu je.

Sejak aku bekerja ni, aku malas nak cuci muka. Yang aku tahu amek wet tissue tonyoh kat muka pastu tido. Well, sebab ni lah muka aku jadi problem balik.

So, bila aku dah kaji balik, memang wet tissue x sesuai kalau nak remove make up secara detail.Sebabnya, aku pasan muka aku naik jerawat halus-halus pastu banyak. Memang x obvious, tapi kalau kau jumpa orang depan-depan haaa hambek kau, menggerutu seyhh!

Apa yang aku buat bila kulit aku masalah macam ni?

1. Aku cuci mekap menggunakan make up remover. Tapi memandangkan bio oil masih banyak, aku buat as makeup remover.






2.After that, aku akan cuci muka. Owh, btw aku ada terbaca kat satu artikel ni, x silap aku mingguan wanita.Pencuci muka yang elok sebaik baiknya adalah jenis sabun.So,lepas simplysiti  habis, aku guna sabun ni pulak.Act da lama beli, tapi x terpakai. So far, rasa tegang je bila pakai sabun ni, mcm sabun eumora plak aku rasa effect dye...hehe tapi versi murah la.





3.Lepas da cuci tu, aku akan apply kan toner dan moisturizer. Seriously lepas tu muka aku terus licin balik. Parut jerawat sume dah ilang.Alhamdulillah dalam masa 2 minggu je kulit aku licin balik.

Kalau sape yang follow blog aku korang memang tahu la kan aku ni sangat tertib menjaga muka. Tapi lepas je tamat zaman belajar, moisturizer ke mana, toner ke mana pastu aku dok complain muka jerawat bla bla bla then beli produk tah pape.

Kesimpulannya, NEVER skip mositurizer and toner. Even kau gune produk murah ke mahal ke, kalau skip steps ni, alamat muke kau harapanlaa nak mcm Nora Danish.haha.and sila guna make up remover untuk menanggalkan make up anda ye.Say  bye bye to wet tissue.




Additional info

Moisturizer - Safi lidah buaya
Toner - Syahirah (Whitening lotion Hada Labo aku da abes, so aku tukar pd Syahirah)
Krim Pencerah spf 50++ - Syahirah
Gel pengelupasan - Syahirah

Aku eksaited nak try Syahirah cuz ramai yang review produk ni bagus. So ko bleh nampak la Syahirah conquer kat atas ni haaa.


And yeahh, aku baru consume virgin coconut oil sebotol.Aku xtaw la kalau produk ni membantu hilangkan jerawat aku cuz the reason i bought this supplement untuk period pain aku yg tahap gaban sakitnyee.

So, hope that tips yg aku bagi ni sedikit sebanyak membantu korang eh!



No comments :

Post a Comment

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)