Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Thursday, June 27, 2013

They need us!


Assalamualaikum..

Bila aku da hidup selama 24 tahun ni.Aku rasa macam menyesal n berdosa sebab selama ni aku macam x bersyukur dengan apa yang aku ada. Asik nak beli tu beli ini, x pernah rasa puas dengan apa yang aku dah ada. Cuba tengok orang miskin, anak anak yatim, ibu tunggal, warga Palestin sume tu keperluan mereka tu tak pernah cukup.

So, aku sangat berharap aku dapat sumbang sesuatu untuk golongan-golongan macam ni. Selain daripada duit, aku nak sangat sedekahkan baju-baju aku yang masih elok dan ada yang hanya pakai sekali je. Dan bila aku buat research sikit pasal ni, ternyata bukan barang dan wang ringgit sahaja yang kita boleh sumbangkan, malahan tenaga kita juga boleh disumbangkan contohnya kau mengajar anak-anak ni mata pelajaran sekolah agar mereka ni tak tercicir dalam pelajaran.

And, Insyaallah aku berharap aku dapat sumbangkan sesuatu untuk mereka ni. So, below are the links yang aku jumpa..


http://rumahanakyatimselangor.blogspot.com/
http://rumahanakyatimkualalumpur.blogspot.com/2008/08/senarai-rumah-anak-yatim-di-kuala.html
http://rumah-kebajikan-kbm.blogspot.com/
http://rumahserikenangan.blogspot.com/

Ad banyak act, tp ni sebahagian yang aku jumpa.Hopefully, aku dapat berbakti pada golongan ni.

Ni aku nak share video tentang seorang budak yang dulu dye seorang pengemis, tapi sekarang dah jadi artis top kat Indonesia. Im sure ramai yang dah tahu tentang penyanyi Tegar ni. Tapi aku nak share lirik dye memang perghhh sedih..Allryte then. Apa-apa pun kita kene bersyukur dengan apa yang kita ada ok. Keep luv :)




No comments :

Post a Comment

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)